Jaskinie i wyprawy (582)

I grupa poręczująca: Łukasz Piechocki Marek Sobański Dariusz Rozmus Lena Koprowska Jerzy Ganszer II grupa reporęczująca Wacław Michalski Wojciech Jasiak Bartłomiej Golik Kamil Polański Bartosz Baturo Wszystkie osoby stanęły na dnie, czyli były przy Syfonie Dziadka. Czas I grupy 13 godzin. W jaskini spotkano trzech grotołazów z Akademickiego Klubu Grotołazów AGH Kraków. Akcja przebiegała sprawnie, było sporo wody. Cztery osoby stanęły pierwszy raz na dnie. Widoczny dalszy ubytek lodu w rejonie przy otworowym. Jerzy Ganszer zorganizował nam klubową akcję na dno Polski od otworu jaskini Śnieżnej. Tłumnie zgłosiło się na nią w sumie 15 uczestników, jednak nagłe ataki przeziębienia oraz wypadki losowe zredukowały nas do 10 osób. Podzieliliśmy się na dwa zespoły: z Prymulą o 6:00 rano wychodzili: Lena, Marek, Łukasz i Darek, z Wackiem o 8:00 szli: Kamil, Bartek, Wojtek i Bartosz. Pierwszej grupie na podejściu towarzyszyły nam nisko zawieszone chmury, które odebrały pogadankę o topografii. Na szczęście nic z nich nie padało, więc suchą stopą stanęliśmy pod dziurą. Szybkie przebieranie - jak to z Ganszerem - i już jedziemy po wielkim lodospadzie. W wielkiej studni zastaje nas deszcz jaskiniowy, ale większość z nas nic sobie z niego nie robi nie zakładając nawet kapturów na głowę. To błąd, bo woda powpadała nam za kołnierze i po tych 80m zjazdu właściwie wszyscy jesteśmy zupełnie mokrzy. Potem jest już tylko... Coraz gorzej! Na obu płytowcach WODA leje się regularnym strumieniem i podczas zjazdów właściwie nie sposób jej ominąć, więc kto nie wziął neopremowych skarpet miał czego żałować. Potem zaś WODOciąg, więc…
Maja Jędrzejewska Adam Marcinków Marcin Freindorf - Krakowski Klub Taternictwa Jaskiniowego Kolejna akcja w Litworce. Całkiem sprawna. Dwóch członków wyprawy osiągnęło dno magla.
W brew niesprzyjajacym prognozom pogody, słoneczna aura towarzyszyła nam nieustannie.W sobotę po leniwym poranku wybraliśmy się by zdobyć Kościelec. Wspinaczkę rozpoczęliśmy od najwspanialszej na świecie drogi zwanej "Załupa H" a na szczyt doszliśmy tzw. "Gnojkiem". Kolejnego dnia po wieczornej integracji i jeszcze bardziej leniwym poranku swe kroki skierowaliśmy ku "Środkowemu Żebru" na Granatach. Po dwóch szybkich wyciagach poprowadzonych przez Patrycję zrobiliśmy wycof z bonusem. Obecność Artura pozwoliła nam na poznanie kilku ciekawych patentów wspinaczkowych. Dominik SarnowskiDamian ŁukasikPatrycja KopytkoWacław MichalskiArtur Postolski - osoba towarzyszaca
Jan Dunat - Weteran Jerzy Ganszer Zofia Gutek Beata Michalska-Kasperkiewicz Stefan Mizera - Weteran Jerzy Niepsuj - Weteran Jerzy Pukowski Jerzy Urbański - Weteran Zdzisława Grebl Paweł Kasperkiewicz Ewa Libera - Speleoklub Dąbrowa Górnicza Jadwiga Micherdzińska Kazimierz Ślęk Karolina Luksa - Fanklub Kyby Anna Sobańska - Fanklub Speleoklubu Bielsko-Biała Jakub Krajewski Renata Pest - Speleoklub Brzeszcze - na wyjeździe dopisana do Weteranów Robert Pest - Speleoklub Brzeszcze - na wyjeździe dopisany do Weteranów Nina Pest - Speleoklub Brzeszcze Bartłomiej Pest - Speleoklub Brzeszcze Marcin Dunat - podczas wyjazdu dopisany do Koneserów Michał Dunat - podczas wyjazdu dopisany do Koneserów Izabela Luty - Speleoklub Warszawski Anna Różańska - Speleoklub Warszawski Hubert Kolasiński - Speleoklub Warszawski Martin Poprocký - Speleoklub Muránska Planina Lukáš Vlček - Slovak Exploring Team, Speleoklub Muránska Planina, Speleoklub Tisovec Roman Czarnecki - Były Członek Klubu Hutka Dušan - Speleoklub Tisovec Milan Poprocký - Speleoklub Muránska Planina Działaliśmy na obszarze Speleoklubów "Murańska Planina" i "TISOVEC" Zwiedzano jaskinię Homole ponad 1000 m dł. z ładną szata naciekową i elementami pionowymi. W drugim dniu Jaskinia Čertowa i kanion turystyczny. Dziękujemy Speleoklubowi Brzeszcze za zorganizowanie spotkania, podziękowania również dla Słowaków za oprowadzenie po jaskiniach. Było miło i wesoło. Za rok będzie "30" spotkanie - będzie "pełna gala". Na wyjeździe był pies - suka - Bejke - Członek Fanklubu Speleolubu Bielsko-Biała Spotkania są otwarte i mile są widziane nowe osoby. Rozszerzenie tematu jest na specjalnej stronie Weteranów - http://www.jaskinie.bialy-orzel.com.pl/weterani.htm
Adam Marcinków Marcin Freindorf - Krakowski Klub Taternictwa Jaskiniowego Przyjemna spokojna akcja jaskiniowa. Dotarliśmy do sali pod płytowcem.
Asia Micherdzińska Tomek Stryczek Murzyn instruktor Kurs: Dominik Błażej Jaskinia poręczowana przez Błażej Deporęcz Dominik i Błażej Osiągnięto szczelinę Magla od stóp do kolan było słychać że to wiosna
8-osobowa ekipą wyruszyliśmy na Ukrainę do Korolówki na eksplorację i zwiedzenie j. Optymistycznej (печера Оптимістична) – drugiej co do długości jaskini na świecie. Zostaliśmy serdecznie przyjęci przez gospodarzy jaskini – speleoklub „Cyklop”.Pierwszego dnia wspomagaliśmy prace przy poszerzaniu/pogłębianiu korytarza wejściowego. Wieczorem na zasłużonym odpoczynku w pobliskim sklepie dostaliśmy zaproszenie na zwiedzenie jaskini „Jeziornej”. Drugiego dnia wyruszyliśmy do Печера Озерна na zwiedzanie w dwóch wariantach: 8h – Patrycja, Dominik, Bartek, Kuba, Jarek z przewodnikiem Anatolim; oraz 2h – Zosia, Zdzisław, Paweł & Bułgarzy ze Speleoklubu „Akademiki” w Rusach. Byliśmy pod wielkim wrażeniem wszelkich formacji skalnych oraz niesamowitych stropów. Ciekawostką dla nas były historie z okresu wojennego związane z tą jaskinią. Trzeciego dnia kontynuowaliśmy prace przy j. Optymistycznej. Czwartego dnia wraz z grupą „Malinka” oraz Bułgarami pod przewodnictwem Maryny zwiedziliśmy j. Optymistyczną. Zwiedziliśmy galerię rzeźb, Korytarz Wysockiego, rejon „Radio Lux” w którym znajdują się sale wysadzane kryształami oraz zdobione pięknymi heliktytami.Po owocnych zacieśnianiach więzów speleo-międzynarodowych, wybraliśmy się na zwiedzanie twierdzy w Kamieńcu Podolskim. Bartek Golik (Desant) Jakub Krajewski (Profesor) Patrycja (vel Princessa) Kopytko Dominik Sarnowski (Prince Polo) Zosia Skrudlik (Queen) Paweł Kasperkiewicz (Drobny Pijaczek) Zdzisław Grebl (Dziad) Jarek Jakubowski (Porcelana) gościnnie: Speleoklub „Akademiki” z Rus w Bułgarii Speleoklub „Cyklop” z Ukrainy grupa „Malinka”
To była akcja inspirowana przez Biuro do Spraw Oczyszczania Wielkiej Litworowej Jerzy Pukowski - przewodniczacy Biura Jerzy Ganszer - I sekretarz W niedostępnej szczelinie ok. 10 metrów od początku zjazdu w Pierwszej Pięćdziesiątce leżakowała sobie od kilku dziesięcioleci czerwona płaska bateria z XX wieku. Niewątpliwie pozostawiona tam przez naszych starszych kolegów. Niżej podpisany przy użyciu odpowiedniego sprzętu i własnej "koncepcji" - wydobył tą baterię! Tą baterię wyprodukowała firma "Elektron". Przy okazji wybito ze ściany tej studni - 4 stare haki, wyciągnięto jedną pętle. Potem jeszcze w wyższych partiach jaskini znaleziono dwie dodatkowe stare baterie płaskie i części innej. Wszystko jest widoczne na zdjęciu. Wspominana bateria to ta po prawej stronie. Opis akcji będzie na specjalnej stronie Biura. Można jeszcze dodać, że wspomniane Biuro robi zapisy chętnych osób do uczestnictwa w pracach terenowych. Czas akcji 2 godziny i 10 minut. A na dole dopadła nas burza i było wilgotno. A tutaj kilka innych zdjęć z akcji "kliknij"
Brennan Mastellone- Osoba Towarzysząca Martyna Michalska Pierwsza jaskinia w Tennessee zdobyta! Wraz z kolegą z naszej uczelnianej ścianki wspinaczkowej wybraliśmy się do "małej" jaskini, która zajęła nam ponad cztery godziny. Nie spodziewałam się, że tak blisko mojego akademika będzie tak obszerna jaskinia z pięknymi naciekami i wieloma korytarzami (nie zwiedziliśmy jej nawet całej!). Powiedzmy, że bez sprzętowa, ale było parę miejsc, gdzie zamiast związanej liny przydałaby się rolka. Na szczęście grunt był stabilny, a lin na stałe było dostatecznie dużo. Zauważyliśmy po drodze trochę inną, bo pomarańczową salamandrę i tak zwanego cave cricket. W Tennessee jest ponad 8000 jaskiń więc jest co robić. Udana wycieczka :)
Majówka na skałach w Rzędkowicach. Wspinaczka z dołem, piekielny żar 3-drogi Uczestnicy: Murzyn Antoni Grzegrzułka jako " samobierzne stanowisko asekuracyjne" - Osoba Towarzyszaca Spotkano: Micherów i Sobańskich Pozdrawiam Murzyn
Marek Sobański Anna Sobańska - Fanklub Speleoklubu Bielsko-Biała Ewa Chylaszek - Były Członek Klubu Anna Brylska - Beskidzki Klub Narciarzy "Gronie" PTTK Bartłomiej Brylski - Beskidzki Klub Narciarzy "Gronie" PTTK Jarosław Gutek - Klub Alpinistyczny przy Grupie Beskidzkiej GOPR Marzena Gutek - Weteran Jerzy Ganszer Puchar 12 Wzniesień SBB działa już ponad 10 lat, można sobie o nim poczytać tutaj - http://www.jaskinie.bialy-orzel.com.pl/Zar.htm Jaskinia Wietrzna Dziura w Magurce K.Bm-01.01 - można zapoznać się z literaturą, która jest na stronie Bazy Obiektów Jaskiniowych Polskich Karpat Fliszowych, prowadzona przez SBB - widać ją tutaj - http://jkf.m3.net.pl/index.php Opis jaskini i plan na stronioe PIG - http://jaskiniepolski.pgi.gov.pl/Details/Information/2992 Ekipa miała okazję zapoznać się z okopami z II wojny światowej Tutaj kilka zdjęć z akcji - "kliknij"
Wacław MichalskiElżbieta Michalska - Osoba TowarzyszącaPozazdrościłem kolegom na Podolu i pojechaliśmy na krótkie zwiedzanie jaskiń gipsowych w Niecce Nidziańskiej. Zlokalizowano 5 "obiektów jaskiniowych" i grot, w tym sławne Skorocice. Piękna okolica na rower. Badano także możliwości pływania kajakami po Czarnej Nidzie, kto wie, może uda się nam w tym roku spływ ??.